حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

فروش تیرچه و بلوک در اصفهان

قیمت تیرچه بتنی در اصفهان

تیرچه بتنی در اصفهان رایج‌ترین نوع سقف اجرایی در ساختمان‌های بتنی و فلزی است که به دلیل داشتن مزیت‌های متعدد از جمله مقرون به صرفه بودن، سرعت و سهولت در اجرا و مقاومت بالا به صورت گسترده در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساسان دژ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع تيرچه در اصفهان است که انواع مختلف تيرچه و بلوک را با کیفیت بالا و به صورت انبوه تولید و در بازار عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید و یا اطلاع از قیمت تیرچه بتنی در اصفهان یا ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

ليست قيمت انواع تيرچه بتني در ساسان دژ (به روز رساني قيمت در تاريخ 1403/02/16)

قیمت هرمتر طول طول تیرچه – بارمسکونی (900)
128500 (تومان) 4/30 _ 0
143900 (تومان) 5/20 _ 4/40
150900 (تومان) 5/60 _ 5/30
165400 (تومان) 5/90 _ 5/70
169500(تومان) 6/20 _ 6
177000(تومان) 6/60 _ 6/30
184000(تومان) 7 _ 6/70
217000(تومان) 7/30 _ 7/10
225000(تومان) 7/60 _ 7/40
238000(تومان) 7/90 _ 7/70
270000(تومان) 8/30 _ 8
277000(تومان) 8/60 _ 8/40
سوالات متداول
  • عوامل مؤثر بر قيمت تيرچه اصفهان چيست؟

قیمت میلگرد، شن، سیمان، کیفیت متریال مصرفی و حجم تولید از عوامل تاثيرگذار بر قيمت تيرچه و بلوک ميباشد.

  • ارسال محصول و سرويس دهی در ساسان دژ به چه صورت است؟

در ساسان دژ با توجه به توليد انبوه و دارا بودن دپوی قابل توجه تيرچه و بلوک، امكان ارسال و تخليه بار در همان روز سفارش وجود دارد.

  • برند میلگردهای مصرفی در تولیدات ساسان دژ چیست؟

تیرچه بلوک ساسان دژ فقط از کارخانه‌های معتبر نظیر کویر، زاگرس و ابرکوه، میلگرد موردنظر خود را تامین میکند و از برندهای متفرقه و میلگردهای A2 در ساخت تیرچه های اين شركت استفاده نمی‌شود.

  • آیا توليدات ساسان دژ، تست‌های کنترل کیفیت را پشت سر گذاشته‌اند؟

تمامی محصولات کارخانه ساسان دژ با رعایت بالاترين استانداردهای مربوطه، بهره گیری از مرغوب‌ترین مصالح و تحت نظر مدیران کنترل کیفیت، توليد و به دست مشتريان ارجمند ميرسد.

تیرچه بتنی چیست؟

تیرچه بلوک چیست و چه کاربردهایی دارد

تیرچه بتنی یک نوع المان پیش ساخته متشکل از بتن و فولاد است که از ظرفیت بالای بتن در فشار و از ظرفیت بالای فولاد در کشش به صورت توامان بهره می‌برد وظیفه تحمل بارهای زنده و مرده سقف و انتقال نیرو به تیرهای اصلی را بر عهده دارد. بلوک یکی از انواع متریال مصرفی در ساختمان است که برای پر کردن فاصله بین تیرچه‌ها استفاده می‌شود و خاصیت باربری ندارد. برای خرید تیرچه در اصفهان با دپوی بالا و کیفیت استاندارد با ساسان دژ تماس بگیرید.

اجزای تشكيل دهنده تيرچه پاشنه بتنی

  • 1- ميلگردهای اصلی يا كششی
  • 2- ميلگردهای عرضی (زيگزاگ)
  • 3- ميلگرد تقويتی
  • 4- ميلگرد بالايی
  • 5- بتن پاشنه

مزایای سقف تیرچه بلوک بتنی

  • 1) اجرای سریع و آسان
  • 2) تعدد نیروی انسانی و قالب بند متخصص اجرای این نوع سقف
  • 3) عملکرد مناسب در برابر نیروهای زلزله و باد
  • 4) کاهش حجم بتن مصرفی در سقف به دلیل وجود بتن در پاشنه تیرچه و كاهش هزينه‌ها
  • 5) توجيه اقتصادی بسيار بالا در مقايسه با انواع ديگر سقف
  • 6) صرفه جویی در مصرف بتن به دلیل استفاده از بلوک‌های توخالی و حذف شدن بتن منطقه کششی
  • 7) نیاز به نیروی انسانی کمتر در محل پروژه به دلیل ارائه تیرچه و بلوک به صورت پیش ساخته
  • 8) سرعت بالای اجرا و عدم نیاز به کارگران آموزش دیده
  • 9) حمل و نصب آسان تيرچه و عدم نیاز به جرثقیل در ساختمان‌هایی با تعداد طبقات کم
  • 10) محدود شدن قالب‌بندی زیر سقف به شمع‌بندی و نصب چهارتراش در فواصل معین
  • 11) مقاومت بسيار خوب در برابر نیرو‌های افقی مانند زلزله
  • 12) به حداقل رسيدن ضخامت نازک‌كاری به علت مسطح بودن زير سقف

نقش اجزای تشکیل دهنده تیرچه در مراحل دوگانه باربری

نقش اجزای تشکیل دهنده تیرچه در مراحل دوگانه باربری

1-میلگردهای کششی

در مرحله اول باربری تيرچه، ميلگردهای اصلی تيرچه بايد قادر به تحمل نيروهای كششی حاصل از لنگر خمشی ناشی از وزن خود تيرچه در زمان حمل و نقل و همچنين قادر به تحمل نيروهای كششی ناشی از وزن مرده سقف در فاصله محجور تا محور تيرچه ها و بين 2 تكيه‌گاه موقت باشد.

در مرحله دوم باربری، ميلگردهای كششی به عنوان عضو كششی تيرT عمل ميكند.

2-میلگرد عرضی

در مرحله اول باربری ميلگردهای عرضی همانند عضو مورب خرپا عمل ميكند و به كمک اعضای كششی و بالايی، ايستايی لازم را جهت تحمل وزن خود تيرچه (درهنگام حمل و نقل) و وزن مرده سقف بين تكيه گاه‌های موقت در هنگام اجرا تامين مينمايند.

در مرحله دوم باربری تيرچه، ميلگردهای عرضی، پيوستگی لازم بين ميلگرد كششی خرپا و بتن پوششی را تامين ميكند. همچنين مقابله با نيروی برشی تيرT به وسيله ميلگردهای عرضی انجام ميگيرد.

3-میلگرد بالایی

در مرحله اول باربری، ميلگرد تعبيه شده در قسمت بالای تيرچه در كنار ديگر اعضای تيرچه، وزن تيرچه را هنگام حمل‌و‌نقل و همچنين وزن مرده سقف را در فاصله دو تكيه‌گاه موقت تحمل ميكند.

در مرحله دوم باربری تيرچه، اگر ميلگرد بالايی در ضخامت بتن پوششی و بالاتر از سطح بلوک‌ها قرار گيرد، در نقش فولاد افت و حرارتی مقطع مركب سقف عمل ميكند. (البته در صورتی كه پايين تر از سطح بلوك قرار گيرد نقشی نخواهد داشت).

4-بتن پاشنه تیرچه

بتن پاشنه تيرچه برای تامين تكيه‌گاه بلوک‌ها و پرهيز از قالب‌بندی قسمت زيرين جان تيرT در موقع اجرا، در كارخانه ريخته ميشود.

مزيت ديگر اين كار اين است كه به علت فراهم شدن شرايط بهتر اجرا در كارخانه‌های استاندارد، پوشش آرماتورهای كششی (كه نقش بسزايی در برابر آتش سوزی دارد) به صورت مطمئن‌تری تامين ميگردد. (اين مورد برای كارگاه‌های غيراستاندارد تيرچه صدق نميكند)

ویژگی های تیرچه استاندارد

در زمان خرید تیرچه در اصفهان باید ویژگی‌های یک تیرچه استاندارد را بدانید تا بتوانید محصولی متناسب با نیاز‌های خود خریداری کنید. مهمترین ویژگی‌های یک تيرچه استاندارد عبارتند از:

  • 1) ميلگردهای اصلی ،تقويتی و بالايی بايد از نوع آجدار و با گريد A3 باشد و استفاده از ميلگرد های غيراستاندارد و  A2 در ساخت تيرچه جايز نيست.
  • 2) ميلگردهای عرضی را بهتر است به صورت دوبل (منظور در هر دوطرف تيرچه) استفاده كرد وضخامت اين ميلگرد ها نبايد كمتر از 6 ميلی متر باشد.
  • 3) در دو انتهای تيرچه های بلند به علت بيشتر بودن تنش بايد ميلگردهای عرضی متناسب با طول تيرچه و در طولی مشخص به صورت دوبل درهم آميخته كار شود.
  • 4) حداقل تعداد ميلگرد كششی 2 عدد بوده و توصيه ميشود قطر آن از 8 ميلی متر كمتر و از 16 ميلی‌متر بيشتر نباشد.
  • 5) فاصله آزاد بين ميلگرد های كششی نبايد از قطر بزرگترين سنگدانه شن بتن مورد مصرف در پاشنه تيرچه كمتر باشد.
  • 6) فاصله ميلگرد های كششی (اصلی) تيرچه از لبه جانبی بتن پاشنه (به شرط وجود بلوك) نبايد كمتر از 10 ميلی‌متر باشد.
  • 7) فاصله گام ميلگرد هاي عرضي(خرپا) از هم در امتداد يك تيرچه نبايد بيشتر از 18 ميلی‌متر باشد.
  • 8) طول ميلگرد تقويتی نبايد كمتر از 70درصد طول ميلگرد اصلی باشد.(متاسفانه در كارگاه‌های غيرمعتبر و غير استاندارد اين اتفاق جهت ارزان سازی زياد می‌افتد.)
  • 9) سطح بتن تيرچه بايد صاف باشد تا در هنگام قالب بندی و بتن ريزی سقف مشكلی پيش نيايد.

محدودیت‌ها و ضوابط اجرایی سقف تیرچه بلوک

  • 1) فاصله محور به محور تيرچه نبايد بيشتر از 70 سانتی‌متر باشد.
  • 2) بتن پوششی روی بلوك نبايد كمتر از 5 سانتی‌متر باشد.
  • 3) عرض تيرچه نبايد از 10 سانتی‌متر كمتر باشد.
  •  4) حداكثر دهانه مورد پوشش سقف با تيرچه های منفرد نبايد از 8 متر بيشتر شود.
  •  5)  در صورت وجود سربارهای زياد و يا دهانه های بيشتر از 7 متر بايد از تيرچه دوبل استفاده گردد.

معرفی انواع تیرچه

معرفی انواع تیرچه

1-تیرچه بتنی خرپایی

تيرچه پيش ساخته بتنی از خرپای فولادی و پاشنه بتنی تشكيل شده است.اين نوع تيرچه برای تحمل مراحل دوگانه باربری كه به آن اشاره خواهيم كرد،از اجزای زير تشكيل شده است.

الف)ميلگرد های كششی (اصلی)

ب)ميلگرد های عرضی

ج)ميلگرد بالايی

د)ميلگرد تقويتی

تيرچه بتنی خرپايی عضو پيش ساخته‌ای است متشكل از بتن و فولاد به مقطع تقريبی T  كه مانند همه  قطعات پيش ساخته در 2 مرحله تحت اثر نيرو قرار ميگيرد. اين 2 مرحله به علت اهميت آنها بايد به دقت مورد ملاحظه قرار بگيرند.

  • مرحله اول باربری: در اين مرحله تيرچه بايد به تنهايی قادر به تحمل بار ناشی از وزن خود در هنگام حمل و نقل بوده و همچنين قادر به تحمل وزن مرده سقف(وزن تيرچه، بلوك و بتن پوششی) بين تكيه گاه های موقت يعنی شمع‌بندی‌ها در زمان اجرای سقف باشد.
  • مرحله دوم باربری: اين مرحله در تيرچه پس از حصول مقاومت بتن پوششی فرا ميرسد كه تكيه گاه های موقت اجرايی برداشته شده و تيرچه به عنوان عضو كششی مقطع تيرT ،تحمل نيرو ميكند.

2-تیرچه صنعتی

از دیگر انواع تیرچه در اصفهان باید به تیرچه‌های صنعتی اشاره کنیم که در آن خرپا‌ها از نوع جوش نقطه‌ای اند و  هیچ انحنایی در ساختار آن دیده نمی‌شود. به عبارت بهتر می‌توان گفت که  اجزای تیرچه صنعتی در اصفهان با استفاده از لولا به هم متصل شده‌اند.

همانند تيرچه بتنی سنتی در اين نوع تيرچه هم از بتن و فولاد كمك گرفته ميشود.سرعت و دقت توليد اين نوع تيرچه ها بالاست.

3-تیرچه کرومیت

تيرچه كروميت در اصفهان كه به نام تيرچه فلزی با جان باز هم شناخته ميشود يكی ديگر از انواع تيرچه مورد استفاده در سقف ها ميباشد

كه شامل عضو تحتانی، عضو قطری و بال فوقانی است.در ساخت تيرچه كروميت از ورق های فولادی، ميلگرد، نبشی و ناودانی استفاده ميشود. از مزايای اين سقف ميتوان به كاهش وزن سقف، عدم نياز به شمع بندی، سرعت بالای اجرا به دليل امكان اجرای چندين سقف به صورت همزمان  و استحكام بالا اشاره كرد. از معايب آن،نياز به نيروی ماهر و متخصص در اجرا است.

4-تیرچه سفالی

نوع منسوخ شده تيرچه كه امروزه ديگر مورد استفاده قرار نميگيرد. اين نوع تيرچه از لحاظ اجزای سازنده تفاوتی با تيرچه های بتنی خرپايی ندارد و تفاوت آنها اين است كه تيرچه های سفالی را در داخل قالب های سفالی قرار داده و سپس بتن ريزی ميكنند.

5-تیرچه پیش تنیده

برای دهانه های بلند و بزرگتر از 9 متر بهتر است از تيرچه های پيش تنيده استفاده شود.اين نوع تيرچه برای خروج از انبار كارخانه بايد مجوز تاييد شده آزمايشگاه را داشته باشد.مقاومت بالا،وزن كم و قابليت اجرا در دهانه های بلند از مزايای اين نوع تيرچه است.

فروش تیرچه بتنی در اصفهان

وجود بازار بزرگ ساختمانی با ظرفیت و تقاضای زیاد در اصفهان، سبب گرد هم آمدن تولیدکنندگان تیرچه و بلوک متعدد، چه به صورت استاندارد و چه غیر استاندارد، در سطح شهر شده است. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان تخصص و مجوزهای لازم برای تولید را ندارند. ساسان دژ به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه فروش تیرچه بتنی در اصفهان فعالیت داشته و همواره در تلاش است تا با تولید محصولات باکیفیت، ارائه مناسب‌ترین قیمت تیرچه بلوک بتنی اصفهان و خدمات پس از فروش، رضایت مشتریان عزیز را به دست آورد. در صورت نیاز به خرید بلوک سقفی در اصفهان به لینک درج شده مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن تماس